سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
علی محمدی-طلبه ای از زنجان
کم گوى و گزیده گوى چون دُرّ نمی‌دانم تا کدامین قلۀ اهدافم صعود خواهم کرد؛ اما بی‌وقفه به سوی آخرینش در حرکتم
درباره وبلاگ


آدرس ایمیلمmohammadi1904@yahoo.com سعی این وبلاگ ارائه ی مباحث اخلاقی می باشد وبه دنبال این است یک دوره اخلاق نظری را به صورت کاملا آکادمیک در اینجا بیان کند،انشالله دعا کنید که بتوانیم عمل کنیم نه اینکه فقط به صورت اطلاعات در دلمان انباشته کنیم. بنده ی حقیر رشته ی تخصصی ام علاوه بر حوزوی بودن،فلسفه ی اخلاق می باشد.
لوگو
آدرس ایمیلمmohammadi1904@yahoo.com
سعی این وبلاگ ارائه ی مباحث اخلاقی می باشد وبه دنبال این است یک دوره اخلاق نظری را به صورت کاملا آکادمیک در اینجا بیان کند،انشالله دعا کنید که بتوانیم عمل کنیم نه اینکه فقط به صورت اطلاعات در دلمان انباشته کنیم.
بنده ی حقیر رشته ی تخصصی ام علاوه بر حوزوی بودن،فلسفه ی اخلاق می باشد.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 16
  • بازدید دیروز: 57
  • کل بازدیدها: 681883



 

جوانی خاری در جلوی راه مردم کاشته بود ،هر این خار بزرگتر می شد و این شخص خار کن هم ، پیر تر می شد به او می گفتند بیا این خار را قطع کن ، میگفت هنوز وقت هست ،سال بعد , سال بعد ، تا اینکه این خار خیلی بزرگ شد و آن خار کن هم به پیری رسید و دیگر قوتی برای قطع کردن آن خار نداشت. این مثال، مثال ماست که میگوئیم هنوز گناه کنیم، فرصت توبه هست ، در حالیکه ریشه گناه هر روز در ما قویتر و نیرو و اراد? جوانی ما هم کمتر میشود ، بعضی از بزرگان قا ئل اند توبه ، واجب فوری است . یعنی نباید امروز و فردا کنیم. ببینید خداوند چقدر با ما مهربانی می کند ، در روایتی آمده است که خداوندتا هفت ساعت بعد از گناه ،به ملائکه اش می فرماید گناه او را ننویسید شاید توبه کند ، یعنی تا هفت ساعت به ما مهلت توبه از آن گناه را می دهد . خداوند متعال می فرماید :«ولا تقنطوا من رحمة الله » (از رحمت خدانا امید نشوید .) یعنی اجازه نا امیدی  هم نمی دهد ، یعنی هر چقدر گناه کار باشید ،باز به سوی او توبه کنید که او غفار الذنوب است . علامه حسن زاده می فرمایند :« اگر شما یک قدم به طرف خدا بروید خدا دوان دوان به سوی شما می آید » خداوندا تو چقدر در حق ما مهربانی می کنی ،همین مهربانی هایش ما را شرمنده می کند . در روایتی از زبان خداوند متعال , آمده است « اگر بندگانی که به ما پشت کرده اند می دانستند من چقدر منتظر برگشتنشان هستم ، از شوق می مردند » باز روایتی از امیر المومین است که ما را شرمنده میکند ،علی (ع) می فرماید :«خداوند به توبه بنده اش از عقیمی که بچه دار شود بیشتر خوشحال میشود » یعنی کسی چند سال است که بچه اش نمی شود ،حالا خداوند بعد سالها بچه ای به آنها بچه ای عنایت کرده است ،این شخص چقدر از ته دل خوشحال می شود ، خداوند به توبه بنده اش بیشتر از این شخص هم خوشحالتر می شود خداوند میشود . توبه انسان را سبک میکند، باعث می شود دعا هایش مستجاب شود ،رابطه اش با حضرت مهدی (عج) بهتر شود و خلاصه خداوند متعال برای شخص توبه کار ،حساب جدیدی باز می کند.

حرف آخر : اینکه توبه نه نیاز به غسل و وضو دارد و نه هیچ چیز دیگر ،فقط عزمی راسخ و استوار می خواهد که دیگر به سوی آن گناه برنگردد ، درست است سخت است اما شدنی است، اگر شدنی نبود خدا از ما نمی خواست. 




موضوع مطلب :

       نظر
شنبه 90 آذر 19 :: 3:56 عصر
علی محمدی