سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
علی محمدی-طلبه ای از زنجان
کم گوى و گزیده گوى چون دُرّ نمی‌دانم تا کدامین قلۀ اهدافم صعود خواهم کرد؛ اما بی‌وقفه به سوی آخرینش در حرکتم
درباره وبلاگ


آدرس ایمیلمmohammadi1904@yahoo.com سعی این وبلاگ ارائه ی مباحث اخلاقی می باشد وبه دنبال این است یک دوره اخلاق نظری را به صورت کاملا آکادمیک در اینجا بیان کند،انشالله دعا کنید که بتوانیم عمل کنیم نه اینکه فقط به صورت اطلاعات در دلمان انباشته کنیم. بنده ی حقیر رشته ی تخصصی ام علاوه بر حوزوی بودن،فلسفه ی اخلاق می باشد.
لوگو
آدرس ایمیلمmohammadi1904@yahoo.com
سعی این وبلاگ ارائه ی مباحث اخلاقی می باشد وبه دنبال این است یک دوره اخلاق نظری را به صورت کاملا آکادمیک در اینجا بیان کند،انشالله دعا کنید که بتوانیم عمل کنیم نه اینکه فقط به صورت اطلاعات در دلمان انباشته کنیم.
بنده ی حقیر رشته ی تخصصی ام علاوه بر حوزوی بودن،فلسفه ی اخلاق می باشد.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 33
  • بازدید دیروز: 59
  • کل بازدیدها: 681326



دستگاه رادیو و تلویزیون باید آموزنده باشد و به جوانهای ما قدرت و نیرو بدهد. نباید طوری باشد که ده ساعت موسیقی پخش کند و نیرومندی جوانهای ما را به یک حالت خلسه تبدیل کند...

موسیقی با تریاک فرقی ندارد، هرکدام به نحوی خلسه می آورد...

موسیقی را حذف کنید، نترسید از اینکه به شما بگویند کهنه پرست شده اید. باشد ما کهنه پرستیم. این کلمات نقشه است برای اینکه شما را از کار جدی عقب بزنند.

اینکه می گویند: اگر موسیقی در رادیو و تلویزیون نباشد، آنها میروند از جای دیگر موسیقی میگیرند، عذر نیست. بگذار بروند. آیا این موجب میشود که ما به آنها موسیقی تزریق کنیم؟ ما به آنها خیانت کنیم؟

موسیقی خیانت به یک مملکت است، خیانت به جوانهای ماست.

موسیقی را به کلّی حذفش کنید و به جای آن مطالب آموزنده به جامعه تحویل دهید... (1)

جوانی که عادت کرد روزی چند ساعت را با موسیقی سروکار داشته باشد، از مسائل جدی زندگی بطور کلی غافل میشود. به موسیقی عادت میکند، همان طوری که به مواد مخدر عادت میکند. کسانیکه به مواد مخدر عادت میکنند دیگر نمیتوانند یک انسان جدی باشند که بتوانند در مسائل سیاسی فکر کنند. موسیقی فکر انسان را طوری میکند که دیگر نتواند در غیر همان محیط و شهوات فکر کند. (2)

  1: به نقل از: صحیفه نور (مجموعه رهنمودهای امام خمینی (ره) )، تهیه و جمع آوری مرکز مدازک فرهنگی انقلاب اسلامی، انتشارات شرکت سهامی چاپخانه وزارت ارشاد اسلامی، 1361، ح8، صص 200-201، همچنین صحیفه امام (مجموعه آثار امام خمینی (ره) ) تدوین و تنظیم: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی،1378 ،ج9، ص204)

  2: صحیفه نور، ج5، ص158 ، همچنین صحیفه امام، ج9، ص 201             




موضوع مطلب :

       نظر
یکشنبه 92 مهر 28 :: 10:57 صبح
علی محمدی