• وبلاگ : علي محمدي-طلبه اي از زنجان
  • يادداشت : فقط چون زيبا بود!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 4 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + س 
    سلام
    + مهرداد 
    سلام استاد محمدي مطلبتون نگاه کردم خيلي استفاده کردم التماس دعا دارم ياعلي
    + شاگرد شما 


    با سلام و احترام

    از توصيه هايتان بهره بردم ممنون

    ولي مشکلاتي که برايتان بازگو کردم چه ارتباطي با پاسخ شما داشت؟الان دغدغه من ازدواج و خواستگاراني است که تنها به خاطر بيپدر و بي برادر بودنم و سکونت موقتم در پايين شهر پيگير مراحل بعدي خواستگاري نمي شوند اصلا از تعريف خوشم نمياد ولي خودم ميدانم که خدا را شکر شخصيت اجتماعي و اخلاقي ام در حدي است که انشالله بتوانم با توکل بر خدا همسر آينده ام را خوشبخت کنم .

    حاج آقا به نظر شما کداميک از ملاک هاي بالا در اسلام است؟!شايد براي يک عده عرفا ملاک باشه ولي به نظر من فرد مذهبي که پدر و برادر داشتن و بالا شهر بودن وچيزهاي ظاهري ديگه ....براش مهمه تنها ادعا مي کنه که ملاکش اخلاق و ايمانه...

    الان خدا رو شکر به جايي رسيدم که به غير از خدا به جاي ديگه اي اميدي ندارم چرا که پيامبر بزرگمون حديثي با اين مضمون دارن ، هرکس از غير خدا دل ببرد خداوند روزي او را از جايي که انتظار برايش فراهم ميکند و آنکه به دنيا اميد داشته باشد خداوند او را به دنيايش واميگذارد.

    حاج آقا التماس دعا

    پاسخ

    شرمنده آن مطلبي كه راجع به كشف استعدا نوشته بودم مربوط بود به شخصي به نام(شاگرد).....اما درمورد مطلب شما بايد بگم هيچ يك ازملاكهاي اصلي ملاك بهشون نميشه گفت يعني چه كه شايد براي عرفا ملاكه،اصلا اين طورنيست...اگه كسي بخاطر پائين شهري بودنتون تمايلي به ازدواج با شما نشان نداد همان بهتر كه برود وديگه هم پيدا نشود،ازدواج مگه معامله است!!!!بايد اين راهم بگم نااميد نشيد ان الله مع الصابرين..خدابرا هركسي جفتي قرارداده وقتش كه بشه مياد...
    + شاگرد شما 

    حاج آقا ديروز از شما به عنوان يک برادر راهنمايي خواستم .برادر بزرگوار من منتظرم
    پاسخ

    بهترين زمان کشف استعداد زماني است که يک بچه چهار، پنج، شش ساله ، پدر و مادر دقت کنند در زندگيش و استعداد اين بچه را شناسايي کنند و به تدريج او را در مسير استعدادش قرار دهند. چون در سنين کودکي بچه خيلي مصلحت¬انديش نيست اما هر چه بزرگتر شود تأثير محيط بيشتر مي¬شود و به همان ميزان بچه ديگر خودش و استعدادهايش نيست بلکه القائات محيط است. خوب حالا ممکن است بگوييد که از ما گذشته. خيلي خوب هر چند زمان گذشته ولي هنوز براي شناختن استعداد خيلي دير نشده است. خودتان بايد زحمت بکشيد و استعدادتان را بشناسيد. جمع¬بندي چند راهکار متفاوت مي¬تواند شما را به نتيجه برساند: 1- در کودکي¬هايتان تحقيق کنيد و ببينيد در کودکي چه کاره بوديد؟ روحيه جمعي داشتيد يا فردي و کناره¬گير از جمع بوديد، بيشتر مديريت مي¬کرديد يا تابع خوبي بوديد يا هيچ¬کدام؟ يعني مستقل بوديد!2- شما ببينيد در دوره¬ي راهنمايي و دبيرستان با چه درس¬هايي راحت بوديد، صرف نظر از اين¬که معلمش خوب بود يا نه يا حتي آن درس را دوست داشتيد يا نه.3- در دوران دانشگاه کدام درس¬ها بود که ما با کمترين زحمت بهترين نتيجه را در آن درس¬ها مي¬گرفتيم؟4- دغدغه¬هايي که الان داريد از چه جنس است؟ سؤال¬هايي که به ذهنتان مي¬رسد از چه جنسي است؟ در ايام بيکاري و فراغت چه تيپ سؤال¬هايي به ذهنتان مي¬رسد؟ سؤال¬هاي اجتماعي، سؤال¬هاي سياسي، سؤال¬هايي در مورد رشته¬ي خودت، کدام بيشتر ذهنت را مشغول مي¬کند؟ توصيه الينور روزولت را دنبال کنيد"کاري را بکنيد که بيشتري واهمه را از آن داريد:. اين جمله را دنبال کنيد و مطمئن باشيد که به پيدا کردن استعداد پنهانتان کمک مي کند.